Denna instruktion visar hur du som kund gör för att få in eller uppdatera app då ni måste godkänna detta genom att ge samtycke. Det är bara den hos er som är Global administratör i Azure Active Directory (AAD) som kan göra detta.
BrightCom som partner har förberett genom att registrerat aktuell app i ert AAD och i Business Central men behöver att ni som kund gör sista steget då ni behöver godkänna.
Detta kan bara göras av användare med rollen Global administratör i AAD.
Logga in i Business Central och sök på AAD. Klicka på Azure Active Directory-program.
Klicka på Klient-ID på den rad som motsvarar den app som ska godkännas.
Klicka på Ge samtycke. Ny sida öppnas. Följ instruktionerna. Om du som godkänner inte har rätt behörighet kommer ett meddelande att samtycke inte kunde ges. Kontrollera att du har rollen Global administratör i AAD.
Klick på Acceptera. Nu har appen godkänts och du blir ombedd att logga in på vanligt sätt för att identifiera dig.
Om du som godkänner inte har rätt behörighet kommer ett meddelande att samtycke inte kunde ges. Kontrollera att du har rollen Global administratör i AAD.